Thursday, April 5, 2007

Dunton Tower

Låt mig berätta lite mer om stället vi bor på. Eller berätta... mer visa antar jag. Jag tog lite bilder på väg till och i parkeringshuset, eftersom jag måste möta upp med Lex när hon kommer hem från sitt arbete klockan 5.15 PM, då den person, Steve (en grek!), vi andrahandshyr stället av naturligtvis inte lämnat det andra paret nycklar än. Lite irriterande, men vad göra åt greker? I alla fall så går det mellan huset vi bor i, Dunton Tower (Dunton inte att förväxla med denna Dunston), och parkeringshuset mittemot går det en sorts gång över gatan. Smidigt som attan. Så det första kortet är taget inifrån denna, och visar Vail Avenue som det ser ut norrut. Metrastationen ligger i den andra korsningen däruppe, och Jewel-Osco (vi kan kalla det ICA) ligger i samma korsning. Sjukt bra.
Det andra kortet visar själva byggnaden. Ett riktigt komplex, men det är helt ok. Vi har lägenheten 510, vars balkong är den andra ovanför övergångens tredje fönster (orka rita pil...). Så yes, vår utsikt består i största grad av ett parkeringshus, men från balkongen ser man plan, schyssta förortshus och en otrolig mängd roliga människor komma ut från AT&T-byggnaden bredvid parkeringshuset. Oftast svarta sisters som jobbat tredje skiftet.

Bilen Lex införskaffade till hela det här äventyret är en pigg Mazda3 som är sjukt åkglad. Hon döpte den till Sebastian och vi satte så klart på ett S-märke på den.



7 comments:

Anonymous said...

Hey sweeeetie! Vad roligt att du tittade förbi hos mig! Så du bor overseas?! Nice! Glad påsk! krams

Anonymous said...

Vår bil heter Torsten. Man måste döpa sin bil, annars gills det inte!

Du får se till att fixa biljetter till Oprah, då kommer jag dit direkt! Hon hänger väl i Chicago?! Krams igen

Anonymous said...

A-haa! Det här med Internet är ju fantastiskt! Vår bil heter faktiskt inte så mycket än, men den fick en tvättputsning och sommardäckspåskruvning i helgen, sen kom snön tillbaka och allt blev smutsigt. Det skulle väl aldrig tillåtas i Amerikatt?

Anonymous said...

hmmm, vad tror du om att åka tåg från NYC till Chico? kan inte du presentera en liten med attraktiv punktlista för mig innehållandes fördelar samt kostnadsförslag och tidsuträkningar. jag ser även att denna punktlista kan ha inslag av latinamerikanska slangutryck med modern klang. vad tror du om detta, är det genomförbart?

Anonymous said...

med = men. äff!

Anonymous said...

Uppdatering tack!

Anonymous said...

ööh! ska du inte uppdatera din aprikosblogg snart? jag vill se bilder på chicago. eller utah! mer utah!