Tuesday, April 17, 2007

Rise!

Så, det var den helgen. I lördags shoppade vi lite mat på Trader Joe's innan vi tog Sebastian på en tripp via Interstate 90 till Wicker Park för att gå på skivmässa och kolla in området i sig. Lex gillar inte att köra motorväg, och i det här fallet kan jag förstå det. Även fast det var lördag och ingen egentlig rusningstrafik var det mayhem på vägarna. Kanske en vanesak, men kul är det inte. Fram kom vi i alla fall, efter lite omvägar och felkörningar, men skivmässan var tyvärr ingen hit. Jag har svårt att se varför den var uppdelad på två dagar, såtillvida inte det var olika säljare de två dagarna. Nåja, några fynd blev det ändå (se senare post). Efteråt promenerade vi till Milwaukee Avenue och gick bl.a. in i butiken Belmont Army (tuffa kläder, både nytt och begagnat). Efter ett tag kom vi fram till delmålet Sultan's Market, där vi mumsade i oss varsin falafel. Inte lika bra som i Lund, för mycket hummus och serverad kall, men inte helt fel. Området Wicker Park är dock väldigt mycket ett poserområde. Fyllt med 21-åringar som tror de är alternativa och missförstådda, när de i själva verket är lika vanliga som McDonald's och Starbucks... Vad gammal jag kände mig just nu...

Självklart hade jag kameran med mig och självklart tog vi typ sex kort... Heja... Finns här i alla fall.

Efter att ha bestämt oss för att bo där är uteslutet begav vi oss hem igen. Dagen efter tänkte vi åka till Irving Park, till Belmont Avenue och Beat Kitchen, där Rosie Thomas skulle spela, men då jag för mitt liv inte hade en tanke på att en sån spelning skulle kunna vara utsåld, såg vi (dock inte alltför besvikna) att stället faktiskt var utsålt. Så vi spenderade helgens sista dag hemmavid och promenerade i de närmsta kvarteren, som är riktigt mysiga.

Igår måndag gick vi till en husvisning (en snubbe och hans fru har ett hus de hyr ut för samma kostnad som en lägenhet) och det är inte helt omöjligt att vi kanske "bosätter" oss där nåt år. Inga jobbiga lägenhetsgrannar, en backyard och, som Herman uttryckte det: "ett hus, liksom!".
Återstår att se vad som händer i den frågan.

Tjipp!

No comments: